הפעמונים ממשיכים לצלצל,
הרכבת ממשיכה לרוץ על הפסים!
הבורסות בעולם מתהפכות בגלל הכרזה כזאת או אחרת.
שום קשר בין המציאות בשוק למה שקורה בשוק המניות בארץ ובעולם.
הכול לא יציב, הכול לא בהיר, פעם למטה ופעם למעלה בלי סיבה יסודית לדוגמא: אם חברה כמו טבע הייתה מודיע על אישור תרופה ל-HIV הייתה סיבה מספקת לנסיקת המניה., המשכנתאות ממריאות, כוח החזר המשכנתאות עומד לקרוס, רמת החיים, המשכורות לא יספיקו לתשלום המשכנתאות הגבוהות. ואז המשבר שפקד את ארצות הברית יחזור בגלגול ישראלי, דיור ציבורי, איין,
ועל כול זה אנו צריכים לקחת בחשבון את הפיטורים האחרונים דווקא בענף החזק שלנו הלוא הוא ענף הטכנולוגיה והייטק.
כמי שנותן ייעוץ עסקי אני רוצה להוסיף את ההאטה שתהיה לנו בתחום הקמעונאות, המסחר, כאן בתוך ישראל אחרי החופשות והחגים שאזרחנו רכשו בשלושה החודשים האחרונים וחילקו את התשלומים איתם רכשו את המוצרים, הקניות, הנסיעות ל-12 תשלומים ואף יותר.
גם אם הייתי יועץ עסקי למשפחה הייתי זה שמבקש מהמשפחה לצמצם את הוצאותיה ולהכריז על "עוצר" קניות מוחלט על מנת לעמוד בהתחייבויות השוטפות לאחזקת הבית, הילדים, החוגים, הגנים וכול השאר. אבל מאחר ואני משמש כמי שנותן ייעוץ עסקי אני צריך למצוא את הפעולות אשר בכול זאת ישאירו את העסקים שורדים ומתפקדים גם בתקופות פחות טובות בשנה (אף על פי שלפי סקר אחרון שקראתי מסתבר כי כול המשק נחלש) החלשות המשפיעה על כול אחד מאתנו.
בכדי לא להתרסק לתהום, בכדי לשמוע על יציבות, בכדי להרים את הראש אנו צריכים להיות מפוקסים בעסקים שלנו, אנו לא חייבים לקפוץ על כול עגלה נוסעת שמציעים לנו להשקיע כאן או להיות שותף כאן, אנו לא צריכים להיות "תוכי" כאשר מישהו רואה את העסק שלנו ואומר "בנאדם אתה בהחלט יכול להשקיע קצת כאן בכדי להגדיל את ההכנסה שלך" עצה כזאת יכולה להיות בגדר "עצת אחיתופל" ושום טוב לא תצמח ממנה.
בכדי לשמור על קו אחיד בעסקים, ואפילו על התרוממות בעסקים, כול אחד בעסק שלו אנו צריכים להיות מעורבים בכול מה שקורה בעסק ולהיות מסוגלים להמציא את העסק שלנו כול יום מחדש! כן, אני בטוח כי רבים לא יבינו את כוונתי אבל המילים שאני משתמש להם אני מתכוון בכול מעודי "להמציא את העסק כול יום מחדש) לעניין את הלקוח, לרגש את הלקוח, לתת ללקוח להבין שיש לו מוצר מעולה אבל למעשה אנו כמשווקים נותנים ללקוח את אותה הגברת בשינוי האדרת.
כול בעל עסק או קבוצת בעלי עסקים שיש להם מעוף יוכלו להבין למה כוונתי, ובהחלט גם יכולים להתייעץ איתי מה אפשר לעשות בכדי למכור יותר, או מה צריך להגיד בשביל להגיש מוצר בשיטת הגברת בשינוי האדרת.
דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון